Lintopdrachten overslaan Verdergaan naar hoofdinhoud

Selfservice Werkgevers Portal

Vanaf 2016 komt er een nieuwe Selfservice Werkgevers Portal via https://pensioenaangifte.apg.nl. Dit is een belangrijk onderdeel in het nieuwe proces van de aanlevering van uw loon- en premiegegevens.

Inloggegevens ontvangen?
Wanneer u uw inloggegevens voor de nieuwe portal hebt ontvangen, ga dan naar https://pensioenaangifte.apg.nl en log in op de nieuwe portal. Controleer vervolgens of uw gegevens juist in de portal staan.
- Zijn de juiste personen of partijen gemachtigd?
- Kloppen de contactgegevens?
- Staat de periode waarover u aanlevert juist vermeld (maandelijks/vierwekelijks)?
Hebt u eind januari 2016 nog geen inloggegevens ontvangen? Laat het ons dan weten via info@administratienetschoonmaak.nl.



Wat kunt u in de nieuwe portal?

- Uw bedrijfsgegevens en machtigingen beheren
Via de Selfservice Werkgevers Portal hebt u toegang tot uw bedrijfsgegevens, zoals die bij ons geregistreerd zijn. Dit gaat om uw gegevens en om de contactgegevens van uw dienstverleners. Hiermee bepaalt u wie of welke partij toegang heeft tot uw gegevens, wie namens uw bedrijf de levering van gegevens mag verzorgen en wie meldingen over de leveringen ontvangt. Vanaf 2016 communiceren wij digitaal. Daarom is het extra belangrijk dat de juiste contactgegevens in de portal staan. Hier vindt u de handleiding voor het controleren en wijzigen van uw gegevens in de portal.
- De status van uw levering en meldingen over uw levering inzien
Na het indienen van een levering ontvangt u per e-mail een melding of uw levering verwerkbaar is. De details van meldingen en de status van uw aanlevering kunt u terugvinden in de Selfservice Werkgevers Portal. Dit geldt zowel voor een levering die u heeft ingediend via uw loonpakket als een levering die u handmatig hebt ingediend via de portal.
- Handmatig leveringen aanmaken en indienen
Als u uw gegevens over 2015 en eerder via Netwerken aanleverde, levert u uw gegevens vanaf 2016 aan via de portal. Tijdens het maken van een levering helpt het systeem u met het berekenen van de aan te leveren premies. Indien u via uw loonpakket aanlevert is het niet mogelijk om aan te leveren via de portal.

Let op!  U bepaalt aan het begin van het kalenderjaar of u de gegevens via een loonpakket aanlevert of via de Selfservice Werkgevers Portal. U mag maar voor één van beide methoden kiezen.

 

Hoe werkt de nieuwe portal?

U vindt de Selfservice Werkgevers Portal (SWP) op https://pensioenaangifte.apg.nl. Hier logt u in met de gebruikersnaam en het wachtwoord, die u en uw gemachtigde dienstverleners, per brief van ons hebben ontvangen. Hierna hebt u via het tabblad SWP toegang tot uw bedrijfsgegevens. Hier vindt u de handleidingen voor het gebruik van de Selfservice Werkgevers Portal.
 



Hebt u hulp nodig bij het gebruik van de portal?

- Hier vindt u onze vraag en antwoord pagina met de veelgestelde vragen.
Of neem contact met ons op, dan helpen wij u graag verder.