Lintopdrachten overslaan Verdergaan naar hoofdinhoud

De premiebetaling

 Na acceptatie en verwerking van uw Levering Premie en Gegevens (LPG) is de volgende stap in het proces de premiebetaling. Vanaf 2016 is een aantal zaken in de premiebetaling anders dan u gewend bent. Hieronder leest u meer informatie.

 

1.    Belangrijke rol voor contactpersoon financiële administratie

 
 De contactpersoon voor de premiebetaling is degene die in de Selfservice Werkgevers Portal staat geregistreerd als contactpersoon voor de financiële administratie. Deze persoon ontvangt de factuur en meldingen en informatie over de factuur. Wilt u deze contactpersoon wijzigen? Hier vindt u de handleiding voor het controleren en wijzigen van uw gegevens in de portal.
 
 

2.    Nieuw rekeningnummer

 
 Premiebetalingen over inkomstenperiodes vanaf 2016 moeten op een ander rekeningnummer worden betaald dan de premiebetalingen over 2015 en eerder. Voorkom een verkeerde verwerking van uw betaling en lees meer over het nieuwe rekeningnummer.
 
 
 

3.    De premiefactuur en de premiebetaling

 
De premiefactuur wordt vanaf 2017 verstuurd naar het e-mailadres dat bij ons staat geregistreerd bij de financiële administratie in de Selfservice Werkgevers Portal. U betaalt deze premiefactuur via automatische incasso of een overboeking.
 
Let op! Wij adviseren om een centrale mailbox te gebruiken. Zo voorkomt u dat berichten niet aankomen als personeel uw organisatie verlaat.
 
 
Let op! Wij adviseren om een centrale mailbox te gebruiken. Zo voorkomt u dat berichten niet aankomen als personeel uw organisatie verlaat.
 
 

4.    Creditfacturen vanaf 2018 op een andere manier verwerkt

 
In de nieuwe situatie is het creditbedrag door ons al verrekend in de volgende volgorde:

1) Oudste factuur die niet is overgedragen aan een externe incassopartner maar wel is vervallen;
2) Oudste factuur die is overgedragen aan een externe incassopartner;
3) Als er geen vervallen facturen meer open staan, keren wij het bedrag aan u uit, mits uw rekeningnummer is ingevuld in de Selfservice Werkgevers Portal.
 
In de nieuwe situatie is het daarom belangrijk dat u regelmatig uw financieel overzicht bekijkt via pensioenaangifte.apg.nl. Houd er ook rekening mee dat het voorkomt dat u een bedrag van ons ontvangt terwijl u nog een factuur bij ons heeft open staan. De betaaltermijn van deze factuur is dan nog niet vervallen. Zorg dat u deze factuur tijdig betaalt, zo voorkomt u eventuele incassokosten.
 
 

5.    Kopie facturen en online inzicht in uw financiële gegevens via portal

 
Via de Selfservice Wergevers Portal kunt u uw facturen online raadplegen. U vindt uw facturen onder het tabblad Dossier. ​

In de loop van maart 2016 komt er een tabblad beschikbaar in de Selfservice Werkgevers Portal, met financiële overzichten. Degene die gemachtigd is in de rol van financiële administratie krijgt toegang tot dit tabblad en kan hier o.a. de openstaande posten raadplegen. Binnenkort volgt hier meer informatie over.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hebt u vragen of hulp nodig?

Bekijk dan onze vraag en antwoordpagina of neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder.