Lintopdrachten overslaan Verdergaan naar hoofdinhoud

Uw gegevens aangeleverd? En nu? (04-02-2016)

​Als u uw gegevens over de eerste periode van 2016 hebt ingestuurd, controleren wij of wij uw levering kunnen verwerken (technisch) en of uw levering inhoudelijk correct is.  Indien uw levering niet verwerkt  kan worden, of inhoudelijk fouten bevat, ontvangt u een melding per e-mail. De details van meldingen en de status van uw levering kunt u terugvinden in de Selfservice Werkgevers Portal op https://pensioenaangifte.apg.nl

Signaal ontvangen p​er e-mail?

1. Controleer de details van het signaal in de portal
In de Selfservice Werkgevers Portal op https://pensioenaangifte.apg.nl kunt u de details van de signalen raadplegen, via het tabblad Signalen. 

2. Corrigeer uw levering
Als u via uw loonpakket aanlevert, dient u uw gegevens te corrigeren in uw loonpakket. Vervolgens levert u uw gegevens via een nieuwe levering aan. Als u uw gegevens handmatig invoert via de portal, kunt u hier ook de wijzigingen doorvoeren. Hier treft u de handl​eiding voor het corrigeren van uw levering na signalen​​. 


Wel ingestuurd, maar geen e-mail ontvangen?

Het is waarschijnlijk dat dit wordt veroorzaakt doordat:  

1. uw levering nog niet is verwerkt
U kunt de status van uw levering controleren in de Selfservice Werkgevers Portal op https://pensioenaangifte.apg.nl​  Dit doet u in het tabblad Leveringen. 

2. uw e-mailadres niet juist is geregistreerd 
De terugkoppeling op uw levering ontvangt u, of uw dienstverlener, per e-mail op het e-mailadres dat staat geregistreerd bij de gegevensleverancier in de Selfservice Werkgevers Portal.  Controleer daarom of uw gegevens juist zijn en wijzig deze indien nodig. Hier vindt u de handleiding om uw gegevens te controleren in de Selfservice Werkgevers Portal​​


Na een correcte verwerking ontvangt u de factuur

Nadat wij uw levering van gegevens zowel technisch als inhoudelijk hebben verwerkt, ontvangt de contactpersoon van de financiële administratie op korte termijn de factuur per e-mail.  Dit is de contactpersoon die u hebt geregistreerd in de Selfservice Werkgevers Portal als contactpersoon voor de financiële administratie. 

 

Aandachtspunten voor uw levering


Zorg voor een juiste bestandsnaam als u aanlevert via uw loonpakket
Voor een correcte verwerking van uw levering is het belangrijk dat de naam van uw levering volgens de voorschriften is opgemaakt. Hieronder ziet u uit welke gegevens de bestandsnaam moet zijn opgebouwd.

Opbouw bestandsnaam: sbc.M<leveranciersnummer>.<jjjjmmdd.uu.mi.ss>.<persoonlijketoevoegingmax32karakters>.xml

<leveranciersnummer> 
Dit leveranciersnummer vindt u in de Selfservice Werkgevers Portal. Hier vindt u de handleiding voor het opzoeken van uw leveranciersnummer in de portal​. 

<jjjjmmdd.uu.mi.ss> 
Dit is de datum en het tijdstip waarop u het bestand aanmaakt. Als het bestand op 1 februari om 12:50:23 wordt aangemaakt, wordt dit: 20160201.12.50.23

<persoonlijketoevoegingmax32karakters> 
Hier vult u een persoonlijke referentie in, waaraan u de zending kunt herkennen. Dit is een waarde zonder leestekens.

Lees hier meer informatie over uw levering van gegevens over 2016​​​​

​​​
​​